A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа
"Інклюзивно-ресурсний Центр"
Буської міської ради

Вчимося розуміти дітей з особливими потребами! Карта емпатії

Дата: 07.02.2019 13:54
Кількість переглядів: 1373

Карта емпатії   

Емпатія (від грец. patho – співпереживання) – розуміння відносин, почуттів, психічних станів іншої особи в формі співпереживання.

   Ідея створення та реалізації карт емпатії належить маркетологам компанії XPLANE. Використовуючи цей зручний інструмент, вони швидко створювали повний та точний портрет споживача певного продукту. А чому б не застосувати таку чудову ідею в освіті чи вдома?

   Карта емпатії ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– оригінальний спосіб для візуалізації головних особливостей та потреб дітей. Вона проста і наочна, на її створення ви не витратите багато часу, зате саме з її допомогою можна створити «портрет» дитини та зрозуміти, що саме їй потрібно. Сформувати таку карту ніколи не пізно, але краще починати навіть ще із самого початку, а в процесі навчання чи виховання просто доповнювати її.

Інструкція зі створення карти емпатії:

Складові елементи карти емпатії

   Зверніть увагу – в центрі карти завжди треба розміщувати фото дитини (і обов’язково підписати ім’я). Це допоможе зосередитися на тому, кого ми прагнемо зрозуміти. Пізніше сторінку ділимо на 6 блоків, кожному з яких відповідає певний напрямок вивчення:

1. Що дитина бачить?

   Треба дізнатися більше про умови та особливості життя дитини та ретельно вивчити навколишнє середовище, з яким вона зіштовхнеться у майбутньому. Дізнайтеся, чи є проблеми у садочку чи з товаришами, як він сприймає вихователів та інших дітей взагалі.

2. Що чує дитина?

   Інформаційний фон. Тут дуже важливо з’ясувати, що батьки говорять, як готують до співпраці з однолітками.

3. Про що дитина думає та що відчуває?

   Перш ніж дитина контактуватиме із соціумом, бажано поговорити з ним у спокійній обстановці та спробувати з’ясувати, що йому подобається, а що – ні. Спробуйте дізнатись про страхи і переживання, якщо потрібно, залучіть до цього завдання психолога.

4. Що дитина говорить та робить?

   Цей блок доцільно заповнювати пізніше. Поспостерігайте за ним, як поводить себе, як реагує на нове оточення та чи намагається спілкуватися з однолітками. Як він це робить?

5. Які в дитини є страхи та проблеми?

   Звісно, всі діти в той чи інший час, можуть стикнутися з купою проблем, але тим, хто має особливі освітні потреби, може бути ще складніше. Які перепони можуть чекати дитину та чого саме може боятися найбільше важливо дізнатись в першу чергу!

6. Які дитина має цінності?

   Чого хоче та до чого прагне ваша особлива дитина? За якими критеріями може оцінювати свій успіх та невдачі? Чим ви можете допомогти йому?

   Коли ви заповните всі шість блоків, то фактично «розберете» дитину на складові, а це означає, що в подальшому ви без особливих складнощів зможете як мінімум робити припущення щодо її поведінки та прагнень.

   Для створення карти емпатії, можна керуватися лише власними спостереженнями, але це займе певний час, а витрачати його дарма в цьому випадку не можна, адже взаємодіяти з дитиною потрібна вже зараз, тому вам може допомогти практичний психолог!

https://naurok.com.ua/uploads/blog/Empathy%20Map.jpg

   Для створення такої непересічної карти достатньо одного аркушу та кількох кольорових олівців. Цікаво, що основне поле фактично безкінечне, тобто ви можете створити стільки карт, скільки забажаєте.

      Краще тримати вже готові карти емпатії під рукою – розміщена на них інформація може знадобитися у будь-який момент, а щоб дані не застаріли, не забувайте періодично оновлювати їх. Тоді ви без проблем зможете краще зрозуміти, що саме потрібно вашим дітям.

Успіхів вам і вашому малюкові !

Практичний психолог ІРЦ

Сендега С. О. 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора