Вчаться тренери інклюзивної освіти
З 01 по 04 жовтня 2018 року у м. Києві відбулась перша серія тренінгів для фахівців Ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти України, організована Фондом Порошенка та ЮНІСЕФ, з метою зміцнення спроможності представників обласних та Київського ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти, планування та проведення навчання для працівників Інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) в областях та громадах.
Такі центри підтримки – це нова структура у системі української освіти. Однією з їх функцій є підвищення професійної компетентності працівників Інклюзивно-ресурсних центрів, яких з 1 вересня 2018 року по всій Україні створено 326.
Чотириденний навчальний курс пройшли представники обласних та Київського ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти, в тому числі і команда Львівської області, а саме : М.І. Васюник, головний спеціаліст Департаменту освіти і науки Львівської ОДА, Н.М. Тронь, в.о. директора Інклюзивно-ресурсного центру Буської районної ради, в.о. директорів Інклюзивно-ресурсних центрів ( м. Львів, м. Червоноград), вчитель тифлопедагог НРЦ «Левеня»м. Львова.
1 жовтня дружина Президента України, голова Фонду Порошенка пані Марина Порошенко відкрила тренінг «Інклюзивно-ресурсні центри : тренінг для тренерів» і наголосила на специфіці роботи сучасних Інклюзивно-ресурсних центрів, налагодженні їх взаємодії з закладами освіти щодо забезпечення інклюзивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами.
Перший заступник Міністра освіти і науки України В.В. Ковтунець наголосив, що в робота ІРЦ – багатовекторне завдання і доведеться вчитися всім, інколи на «ходу». Але ця проблема дозволить підняти рівень нашого суспільства.
Заступник Голови Представництва дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні Лора Біл зауважив, що іноді освіта особливих дітей буває неякісною, а іноді – недоступною. Тому, першочерговим кроком є навчання спеціалістів усіх ланок щодо об’єднання зусиль та вмінь, зміні філософії у навчанні та соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.
Протягом тренінгового навчання спеціалісти отримали та поглибили знання з питань організаційного аспекту утворення ІРЦ , проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини для забезпечення якісної участі в освітньому процесі, специфіки роботи команди психолого-педагогічного супроводу дитини у ЗЗСО, складання індивідуальної програми розвитку для учнів інклюзивного навчання, роботи з батьками, з профілактики загрози професійного вигорання та інструментів саморегуляції. Усі ці та інші питання формувалися на новому підході до філософії інклюзії - навчання, яке опирається на сильні сторони дитини, з дотриманням усіх принципів.
Для практичного використання учасникам тренінгового навчання вручені навчально-методичні посібники Всеукраїнської благодійної організації «Благодійний фонд Порошенка» , «Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів» та сертифікати про участь у тренінгу.
Наталія Тронь, виконуюча обов’язки директора
Інклюзивно-ресурсного центру Буської районної ради.