ВИМОГИ ДО НАПИСАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ДИТИНУ
Дата: 05.01.2022 16:41
Кількість переглядів: 581
ВИМОГИ ДО НАПИСАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ДИТИНУ
Психолого-педагогічна характеристика на дитину має відповідати таким вимогам :
- підсумок спостережень - характеристика має бути результатом цілеспрямованих довготривалих спостережень, а не одноразового дослідження ; необхідно показати як позитивну так і негативну динаміку перебування дитини в закладі освіти ;
- добір фактів - характеристика має ґрунтуватися на фактичному матеріалі; слід описувати найбільш яскраві й типові приклади поведінки дитини, її труднощі, позитивного досвіду ; не зазначати випадкові факти; уникати суб’єктивності й однобічності у доборі фактичного матеріалу; не нагромаджувати одноманітних фактів ;
- систематизація фактів і висновки педагога – викладати факти слід послідовно, систематизовано; висновок має бути логічним завершенням системи описаних фактів;
- характер викладу - викладати слід просто, зрозуміло, уникати складних формулювань і незрозумілих громіздких термінів ;
- позитивні сторони дитини – у характеристиці слід писати не лише труднощі і проблеми дитини, а, й обов’язково, про її позитивні, збережені можливості ;
- індивідуальна робота з дитиною – слід зазначити, хто із фахівців (вчитель, вчитель-логопед, практичний психолог…) працював з дитиною індивідуально, яка допомога надавалась, і які її результати;
- обсяг характеристики – психолого-педагогічна характеристика має бути невеликою, проте повною і переконливою.