Коли потрібно звернутися за допомогою до вчителя - логопеда?
Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний Центр»
Буської районної ради
«Коли потрібно звернутися за допомогою
до вчителя - логопеда»
Підготовлено вчителем – логопедом ІРЦ
Тронь Н.М.
Травень, 2020
За допомогою до вчителя – логопеда потрібно звернутися коли :
В 2 роки якщо Ваш малюк:
- не розуміє мовлення дорослих,
- не вимовляє ніяких звуків,
- не використовує звуконаслідування, не вимовляє окремих слів,
- якщо мовленнєвий щоденник завели, а записати в ньому немає що.
В 3 роки, якщо Ваш малюк :
- не будує речень,
- якщо говорить на « своїй мові», якщо «каша в роті»,
- якщо не вимовляє звуків : а,о,у,і,и,е,б,п,м,т,д,н,г,к,х,в,ф,
Три роки це вік – коли відсутність мовлення чи низький рівень його розвитку впливають на формування мислення. Якщо вчасно не звернутися до фахівців, це може привести до затримки психічного розвитку дитини
В 4 роки, якщо Ваш малюк :
- не вимовляє звуки с, з, ц,
- пропускає чи переставляє місцями склади,
- не знає кольорів, плутає назви тварин, овочів, фруктів.
Чотири роки це вік – коли можна виправляти порушення звуковимови. Дитина готова уважно слухати і виконувати завдання, вона вже може контролювати власне мовлення. Але важливо виправляти не лише звуки, а при потребі, працювати над виправленням та розвитком складової структури слів, словникового запасу, граматичним оформленням…
В 5 років, якщо Ваш малюк :
- не вимовляє звуки ш, ж, ч, щ
- робить помилки в закінченнях слів,
- не вміє переказувати,
- відповідає на запитання одним словом.
П'ять років це вік – коли поступово поширюється словниковий запас, дитина може будувати розгорнуті речення і все менше плутає значення слів. Мовлення в 5 років вже подібне на «доросле» мовлення .
В 6 років, якщо Ваш малюк :
- не вимовляє звук р,
- не вміє визначити перший і останній звуки в слові,
- не може запам’ятати букви та вивчити алфавіт,
- не вміє розповідати,
- не знає пір року,
- плутає «направо-наліво».
В шість років – це вік, коли дитина готовиться до навчання у школі. Мовленнєвий розвиток – один із важливих показників його готовності. Всі мовленнєві порушення бажано виправити до вступу у школу, щоб вони в майбутньому не заважали навчанню.