A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальна установа
"Інклюзивно-ресурсний Центр"
Буської міської ради

Пам’ятка для батьків і педагогів «Способи заохочення і підтримки дитини дошкільного віку»

Дата: 27.06.2019 15:16
Кількість переглядів: 1529

Пам’ятка для батьків і педагогів

       Шановні батьки та педагоги! До вашої уваги представлені рекомендації, які допоможуть вам у навчальній взаємодії з дитиною дошкільного віку.

 

«Словесні способи заохочення і підтримки дитини дошкільного віку»

 1. Прекрасно! Правильно! Добре! Незвичайно! Прекрасно! Абсолютно! Відмінно!

2. Чудово! Гарно! Дивно!

3. Ти робиш це дуже добре. Ти робиш це красиво! Ти робиш це сьогодні значно краще. Хороша робота! Ще трохи часу, і в тебе це вийде. З кожним днем у тебе виходить краще. Я  знав(а), що ти зможеш зробити це. Твоя робота принесла мені багато радості.

4. Це найкраще! Ще краще! Це краще, ніж завжди. Так тримати! Ти це зможеш! Ти сміливіший, розумніший, сильніший!

5. Вітаю! Мої поздоровлення! Я дуже горджуся тобою. Це вже успіх! Це твоя перемога. Сердечно радий(а) за тебе.

 6. Ти справжній майстер. Я вірю в тебе, у тебе завжди виходитиме не гірше, ніж зараз. Добре запам’ятав! Ти зараз на правильній дорозі.

7. Молодець! Розумниця! Ти швидко вчишся. Це те, що треба! Ти правий!

8. Велике тобі спасибі. Ти хороший(а)! Ти - диво!

 

 «Як не можна карати дітей дошкільного віку»

1. Мовчанням. Витримати бойкот дитині дошкільного віку надзвичайно важко, для цього їй може знадобитьсь напруга всіх її психічних сил.

 2. Говорити: «Я тебе більше не люблю» і тому подібне. Позбавлення любові - це найсильніше покарання, звичайно, за умови, якщо ця любов до дитини з боку дорослих дійсно є. Це покарання небезпечно застосовувати до дітей дошкільного віку, оскільки воно підриває ту основу, від якої залежить життя маленької дитини.

3. Фізично, оскільки за зовнішньою ефективністю, окрім страху, не ховається нічого. І втішати себе тим, що я б’ю дитя для його ж блага, марно - шкоди тут більше: ви не лише навчили боятися покарання, але і виклали дитині урок жорстокості.

4. Кричати на дитину, оскільки крик сприймається дошкільником як словесне побиття.

5. Надмірно карати, не дотримуючи правила про те, що заохочень при вихованні дитини повинно бути більше, ніж покарань (акцентування хорошого в поведінці дитини шляхом заохочень тим самим закріплює її).

6. Докоряти і нагадувати минулі гріхи дитини, тим самим закріплюючи погану її поведінку.

 

«Як потрібно заохочувати дітей дошкільного віку»

1. Так, щоб, оцінюючи співвідношення заохочень. і покарань, ми були впевнені у тому, що заохочень в кількісному співвідношенні більше. Це необхідно для позитивного фону виховного процесу.

2. Використовувати мінімальні винагороди, оскільки вони залишають місце для тих почуттів радості. які супроводжують успіх і досягнення дитини. Вибираючи подарунок для заохочення малюка, необхідно розуміти, що дарунок - це лише символ успіху або досягнення.

 3. Діти дошкільного віку чутливі до слів значимих для них дорослих (особливо дівчатка), тому заохоченням для них можуть служити вдало підібрані фрази і слова.

4. Давати особливо почесні доручення, коли дитині довіряється, доручається щось більше, ніж зазвичай.

 5. Заохочувати не лише за результат, але і за спробу дитини досягти результату, за старання зробити добре, допомогти, і тому подібне.

.

                                                                                                                                                      Практичний психолог ІРЦ

                                                                                                                                                                            Братейко Н.М.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора