A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальна установа
"Інклюзивно-ресурсний Центр"
Буської міської ради

Схема психологічної характеристики дитини дошкільника

Дата: 12.02.2019 17:40
Кількість переглядів: 4269

  1. Загальні відомості про дитину.

Прізвище, ім’я, дата народження, як довго відвідує дитячий садок. Загальний фізичний розвиток, стан здоров’я.

  1. Відомості про сімю і особливості життя та виховання дитини в сімї.
    1. Склад сім’ї, освітній рівень членів сім’ї, їх професії. Ставлення до дитини з боку інших членів сім’ї. Взаємовідносини дитини з батьками: з ким з членів сім’ї дитина спілкується найбільше, до кого найбільш прихильна.
    2.  Організація діяльності дитини в сім’ї. Основні заняття дитини в сім’ї; улюблені заняття. Чи граються з дитиною вдома, якщо так, то в що і хто. Чи допомагає дитина дорослим. Наявність іграшок, ігрового кутка, дитячих книг. Оцінка батьками індивідуальних особливостей дитини.
  2. Загальна характеристика поведінки та діяльності дитини в дитячому садку.
    1. Поведінка: дитина спокійна, стримана чи виявляє надмірну рухливість, непосидючість.
    2. Виконання режиму дитячого садка: дотримується режиму, порушує навмисно, через неуважність, недбалість, але встигає вкластися у відведений час.
    3. Дотримання правил поведінки: підпорядкування вимогам дорослих, охоче чи з примусу, чи часто відмовляється виконувати вимоги і які саме. Найбільш типові порушення дисципліни.
    4. Звичні заняття дитини у вільний час, на прогулянці.
    5. Особливості ігрової діяльності дитини.

Участь в іграх, яким іграм надає перевагу? Характеристика сюжетів, змісту гри, перевага індивідуальних чи спільних ігор, характер виконуваних ролей, улюблені ролі. Активність в грі. Взаємовідносини з партнерами, використання ігрового матеріалу, тривалість ігор.

    1. Виконання дитиною навчальних завдань, їх осмисленість і прийняття: вміння керуватися даною інструкцією; способи виконання завдання; зосередженість на виконання завдання, його темп. Контроль за виконанням завдання, схильність до виправлення помилок/самостійно, не за вказівко. Потреба в допомозі. Успішність виконання завдань, їх оцінка дитиною.
    2. Продуктивні види діяльності. Малювання: зміст малюнків, їх різноманітність, улюблені сюжети, рівень сформованості графічних образів, умінь і навичок, концепція малюнка. Конструювання: зміст і різноманітність споруд, рівень сформованості конструктивних умінь і навичок, переважаючий тип конструювання: за зразком, за заданими умовами, за власним задумом.
    3. Елементи трудової діяльності. Ставлення до трудових доручень; переважаючі мотиви трудових дій. Ступінь сформованості трудових дій. Ступінь сформованості трудових умінь і навичок.
    4. Позиція дитини в різних видах діяльності: впевненість в собі, самовпевненість, невпевненість.
  1. Особливості пізнавальної сфери.
    1. Рівень загального розвитку в порівнянні з іншими дітьми. Обізнаність в навколишньому середовищі.
    2. Стійкість, зосередження, переключення уваги. За яких умов виникає відволікання уваги.
    3. Сенсорний розвиток: рівень сформованості дій сприймання, засвоєння сенсорних еталонів. Сприймання дитиною форми, простору, величини, часу, зображення.
    4. Швидкість, міцність. Точність запам’ятовування, характеристика мнемічних прийомів, якими користується дитина.
    5. Особливості образів уяви дитини, її прояви в різних видах діяльності, відношення до уявних образів, їх осмисленість, стійкість, глибина. Прояви творчої і довільної уяви.
    6. Розвиток мислення: ступінь сформованості мислитель них дій, відношення дитини до мислительних завдань. Прояви мислительної активності: пізнавальні інтереси, характер запитань, особливості міркувань.
    7. Рівень розвитку мовлення: яке мовлення переважає: діалогічне чи монологічне, ступінь їх розвитку; фонетична сторона мовлення: чи всі фонеми вимовляє, якщо ні, то які відсутні, чи уміє виділяти фонеми в слові; словниковий запас дитини в порівнянні з іншими дітьми даного віку; граматична правильність мовлення.
  2. Особливості інтересів дитини

Перелічити все, що цікавить дитину: слухання музики, малювання, ліплення…

  1. Взаємовідношення з дітьми групи.
    1. Ставлення дитини до товаришів по групі, на чому ґрунтується це ставлення? Характер контактів з іншими дітьми, тривалість спілкування.
    2.  Ставлення дітей в групі до дитини / навести дані соціометричного дослідження.
  2. Особливості характеру
    1. Яскраво виражені позитивні і негативні риси характеру. Чи мають місце підвищена вразливість, впертість, агресивність, замкнутість…
    2.  Переважаючий настрій: веселий, сумний, пригнічений. Постійність настроїв. Чим найчастіше викликається зміна настрою.
    3.  Відношення до своїх успіхів і невдач в різних видах діяльності.
  3. Відношення до дитячого садка, ставлення до вихователя
    1. Чи любить бувати в дитячому садку? Чому?
    2. Взаємовідносини з вихователями, на чому вони ґрунтуються. Який вид спілкування з вихователем переважає: пізнавальний чи особистісний?
  4. Висновки щодо подальшої роботи з дитиною

Індивідуальні засоби педагогічної впливу на дитину з боку вихователя. Конкретні заходи, що їх треба здійснити в дитячому садку і сімї для зміцнення позитивних рис і подолання негативних.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора