A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальна установа
"Інклюзивно-ресурсний Центр"
Буської міської ради

Поради для батьків: «Використання дидактичних ігор і завдань в процесі корекційно-відновлювальної роботи з дітьми, що мають порушення зору»

Дата: 30.01.2019 14:16
Кількість переглядів: 131

Використання дидактичних ігор і завдань в процесі корекційно-відновлювальної роботи з дітьми, що мають порушення зору

 

Для відновлення гостроти зору і розвитку зорових функцій вчитель-дефек­толог використовує спеціальні дидактичні ігри-вправи і завдання, які повинні тренувати зір, формувати у дітей певні уявлення про предмети і явища, розвивати зорову увагу, пам’ять.

Важливо пам’ятати, що дидактичні ігри та завдання для розвитку зору і зорового сприйняття підбирають індивідуально для кожної дитини в залежності від стану зору і періоду відновлювальної роботи.

Наприклад, при гіперметропії рекомендоване посилене зорове навантаження і використовуються посібники малого розміру. А при міопії зорове перенапруження недопустиме і посібники мають бути більшого розміру.

Знаючи зорові можливості дітей, тифлопедагог може цілеспрямовано впливати на розвиток зору, створювати умови в процесі виховання і навчання дітей для лікувально-відновлювальної роботи та закріплення її результатів.

Спеціальні дидактичні ігри і завдання використовуються тифлопедагогом на підгрупових та індивідуальних корекційно-компенсаторних заняттях, а також у вечірні години (ІІ половина дня) на індивідуальних заняттях, що їх проводить вихователь з дітьми по індивідуальним завданням тифлопедагога і лікаря-офтальмо­лога.

Для більшої зручності ці ігри-вправи поділені на окремі групи.

І. Ігри-вправи на розвиток зору:

А) ігри на розвиток гостроти зору:

  • Мозаїка різної величини і форми.
  • Конструктор.
  • Сортування насіння.
  • Нанизування намиста на шнурок.
  • Вишивання по крапках.
  • Обводка по зовнішньому і внутрішньому контуру.
  • Плетення “килимів” з різнокольорових смужок
  • Різні види шнурування.
  • Малювання через кальку.
  • Розглядання картинок в моноскопі.

Б) ігри на розвиток окорухаючої функції:

  • Обводка по зовнішньому і внутрішньому контуру.
  • Малювання по пересіченому контуру.
  • Малювання через кальку.
  • Спостереження за іграшкою, що рухається.
  • Лабіринти (прості і складні).
  • Сполучення об’єктів на перфокарті.
  • Малювання по крапках.

В) ігри на розвиток бінокулярного і стереоскопічного зору:

  • “Злови рибку”.
  • Кільцекиди.
  • Серсо.
  • Метання в ціль, в обруч.
  • Більярд.
  • Футбол (настільний).
  • Конструктор.
  • Співставлення об’єктів за контуром.
  • Розглядання картинок у стереоскопі.
  • Робота з паличковим мотиватором.

ІІ. Ігри-вправи на розвиток зорового сприйняття:

А) ігри на формування просторових уявлень і орієнтування:

  • Лабіринти.
  • Слухові диктанти.
  • “Що ближче? Що далі?”
  • “Що справа? Що зліва?”
  • “Скажи, де знаходиться?”
  • План-схема.
  • “Знайди скарб”.
  • Ряди і стовпчики.
  • Знайди напрямок.
  • Проклади доріжку.

Б) ігри на розвиток функцій розрізнення кольорів і форм:

  • Кольорові замочки.
  • Підбери за кольором (формою).
  • Підбери комплекти (сервіз, костюм) за поданим еталоном кольору чи форми.
  • Співставлення за контуром.
  • Розклади по відтінках.
  • Виклади за зразком.
  • Дофарбуй райдугу.
  • Склади з геометричних форм.
  • Склади ціле з частин.
  • Геометричне і кольорове серсо.

ІІІ. Ігри-вправи на розвиток психічних процесів (уваги, пам’яті, мислення):

  • Склади картинку.
  • Склади ціле з частин.
  • Лото.
  • Матрьошки, пірамідки, коробки-вкладки.
  • Що змінилося?
  • Знайди два однакових об’єкти.
  • Чим відрізняються?
  • Виклади за зразком, по пам’яті.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора