A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа
"Інклюзивно-ресурсний Центр"
Буської міської ради

Що таке міжпівкульна взаємодія?

Дата: 21.01.2021 10:42
Кількість переглядів: 3654

Міжпівкульна взаємодія – це взаємодія між півкулями головного мозку, що забезпечує злагоджену комунікацію всього органу.

Навряд чи 10% людей на землі збалансовано використовують обидві півкулі свого мозку. Решта розвивають тільки ліву півкулю і ігнорують колосальний творчий потенціал правої.

Мозок людини являє собою «співдружність» функціонально асиметричних півкуль - лівої і правої, кожна з яких - не дзеркальне відображення іншого, а необхідне доповнення. Для того щоб ТВОРЧО осмислити будь-яку проблему необхідні обидві півкулі: ліва півкуля, логічна, виділяє в кожній проблемі найважливіші, ключові моменти, а права півкуля, творча, схоплює їх в цілому. Саме права півкуля, завдяки своїй найважливішій функції - інтуїції, допомагає розібратися в ситуації і сформулювати ідею, нехай навіть божевільну, але часто нестандартну і нерідко правильну.

Сфери спеціалізації кожної півкулі є неоціненно важливими для повноцінної роботи головного мозку, але права півкуля - для становлення і розвитку творчої особистості.

Ліва півкуля:

  • відповідає за логіко-аналітичне мислення,
  • аналізує факти,
  • обробляє інформацію послідовно по етапах (послідовне мислення),
  • забезпечує процеси індуктивного мислення (спочатку здійснюється процес аналізу, а потім синтезу),
  • обробляє вербальну інформацію: відповідає за мовні здібності: контролює мову, а також здатності до читання та письма,
  • запам'ятовує віршовані рядки, факти, імена, дати і їх написання,
  • здатна розуміти тільки буквальне значення того, що чуємо чи читаємо,
  • планує майбутнє,
  • контролює рухи правої половини тіла,
  • відповідає за музичну освіту, розуміння сенсу музичних творів, розрізнення ритму музики,
  • відповідає за математичні здібності, роботу з числами, формулами, таблицями,
  • відповідає за планування. 

Права півкуля:

  • відповідає за образне мислення і просторову орієнтацію; дозволяє орієнтуватися на місцевості і складати мозаїчні картинки-головоломки,
  • відповідає за інтуїцію і інтуїтивну оцінку,
  • може одночасно обробляти багато різноманітної інформації; здатна розглядати проблему в цілому, не застосовуючи аналізу (паралельна обробка інформації),
  • реалізує процеси дедуктивного мислення (спочатку здійснюються процеси синтезу, а потім аналізу),
  • обробляє невербальну інформацію: спеціалізується на обробці інформації, яка виражається не в словах, а в символах і образах,
  • запам'ятовує образи, обличчя, картини, пози, голос; здатна сприймати сукупність рис як єдине ціле,
  • здатна розуміти метафори і результати роботи чужої уяви, почуття гумору,
  • сприймає емоційне забарвлення мови, тембр голосу, інтонацію,
  • орієнтується в сьогоденні,
  • контролює рухи лівої половини тіла,
  • відповідає за музичні здібності, розрізнення мелодій, темпу і гармонії в музиці,
  • відповідає за уяву, фантазії і мрії; художню творчість і здатність до образотворчого мистецтва,
  • відповідає за спонтанні, емоційні реакції.

Викладена вище спеціалізація півкуль головного мозку справедлива для 95% людей. В їх число входять практично всі правші. Спеціалізацію ж півкуль у лівші, які становлять приблизно 10%, визначити важче.

Коли півкулі функціонують правильно і між ними зберігається баланс, то взаємодія між ними виражається в ідеальному партнерстві, результатом якого є ефективна творча робота мозку. Це стає можливим, коли працюють і права, і ліва півкулі, коли логічне мислення поєднується з інтуїцією.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора