A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальна установа
"Інклюзивно-ресурсний Центр"
Буської міської ради

Як допомогти розвиватись дитині із синдромом Дауна у ранньому віці

Дата: 28.05.2020 09:56
Кількість переглядів: 128

  «Діти Сонця»- так лагідно називають хлопчиків і дівчаток із синдромом Дауна, за словами педагогів, надто чутливих, вразливих та відкритих навколишньому світову. Ці діти потребують особливої уваги та турботи з боку суспільства для створення умов повноцінного життя, зростання.


           Необхідно допомогти дитині з синдромом Дауна бути щасливою, усміхненою, знайти своє місце у житті.


         Для цього батьки повинні знати про особливості розвитку їхньої дитини, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання.


        Динаміка розвитку цих дітей залежить від ступеня ураження. Діти 3-4 років зазвичай розвиваються повільно, особливо відстають рухові  та психічні функції ( сприйняття, увага, пам'ять, уява, мислення, мовлення).
        Звісно, для будь- яких батьків це складно- не бачити якісних швидких результатів розвитку своєї дитини. Але тут важливо розуміти, що це особливість розвитку таких дітей. І після 4-5 років активність дещо підвищується, а за  кропіткої роботи  з набуттям моторних навичок  і психічних функцій труднощів стане ще менше, дитина з часом зможе користуватися тим, що вона вміє, і це означає, що процес розвитку буде давати більш помітні результати.
     Для того щоб набути цей базовий досвід, слід докласти значних зусиль% потрібно нескінченне спілкування, спільне спостереження за навколишнім, переживання позитивних емоцій тощо.
    
https://life.pravda.com.ua/images/doc/0/5/055e5f4-syndrom-dauna-golov.jpg

       Соціальний та емоційний розвиток. З кожним днем, з кожним тижнем зростає досвід у відносинах зі світом, і дитина починає цей досвід усвідомлювати. Найважливіший досвід у житті маленьких дітей- це контакт з людьми, яких вони бачать, чують, відчувають, нюхають, коли їх беруть на руки, годують, купають, грають з ними. Недивно, що більшість дитячих реакцій соціальні, тому що вони посміхаються і встановлюють контакт очима під час взаємодії з дорослими. Вони також навчаються інтерпретувати почуття інших людей, наприклад, задоволення, гнів, смуток, що супроводжується відповідними виразами обличчя, жестами, голосовою інтонацією. Це початок навчання соціально  прийнятої поведінки, зокрема, як впливати на інших і розуміти почуття.
      Незважаючи на те, що діти з синдромом Дауна із запізненням навчаються встановлювати контакт очима, дотримуватися черговості, вони щиро виявляють інтерес до людей, соціально чуйні та сприйнятливі. Щоб викликати посмішку, досить подивитися дитині в очі і щиро посміхнутися. А якщо у відповідь малюк теж посміхнувся, його потрібно похвалити, притиснути до себе, ніжно погладити по голівці – такі дії допоможуть закріпити навичку.
      Тенденція успішного соціального та емоційного розвитку невербальних навичок спілкування зазвичай зберігається і в наступні роки.
                        Зверніть увагу: характерним для дітей із синдромом Дауна є те, що в них знижений темп сприймання. Отже, якщо ви хочете, щоб малюк почув і відповів вам, розмовляйте з ним повільно, чітко вимовляйте та повторюйте фразу стільки, скільки потрібно дитині. Важливо пам’ятати, що реакції та дії з боку дитини, що ви на них очікуєте, з'являться не одразу і можуть бути не достатньо чіткими, диференційованими. Іноді вам буде здаватися, що ваша дитина вас не чує. Але як правило, це не так. Із часом малюк «видасть» те, що почув від вас.

Отже, потрібно постійно перебувати з дитиною в контакті, тому що ці діточки не можуть самостійно знайомитися з довкіллям. Їх потрібно брати на руки, постійно розмовляти, звертати увагу на конкретні предмети або їх частини, приділяючи цьому багато уваги. Треба постійно говорити: з пониження або підвищенням тону, підходячи з різних боків. Треба давати слухати музику. Дуже багато залежить від тактильних відчуттів. Дитині із синдромом Дауна особливо потрібні постійні дотики до тіла в різних місцях, прогладжування ,елементи легкого масажу. Це необхідно, щоб дитина могла правильно відчувати для початку власне тіло, а потім уже знайомитися з тим ,що її оточує.

 

Використана література: Дитина із синдромом Дауна ? О.В.Чеботарьова, І.В.Гладченко, А.Василенко-ван де Рей, Н.І.Ліщук.- Харків : Вид-но «Ранок», ВГ «Кенгуру» ,2018.-48 с [ СТ 4, СТ 13-15].
Зображення використано із інтернет сайту  
https://life.pravda.com.ua/society/2019/03/21/236168/
 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора